למה חשוב לעבוד עם קבלן איטום מורשה?

רטיבות, עובש ונזילות עלולים לפגוע קשות באיכות החיים של בני הבית – בין אם מדובר על בריאותם ומראה הבית או על חוזק המבנה. הפגיעה במבנה עשויה גם להוריד את ערך הנכס.

כדי למנוע את המצבים הללו וכדי לתקן בעיות איטום יש לפנות אל קבלן איטום מורשה ולא להתפשר על קבלן חאפר שמציג את עצמו בתור קבלן איטום מקצועי גם אם הוא דורש מחיר נמוך באופן יחסי.

לדרוש מהקבלן להציג את התעודה והרישיונות

קבלן איטום מורשה יחזיק בתעודה מטעם מכון התקנים ויהיה בעל כל הרישיונות הנחוצים לביצוע עבודות איטום שונות לרבות עבודות איטום בגובה. כדי לוודא שמדובר על קבלן איטום מורשה יש לבקש ממנו (ואם יש צורך גם לדרוש) להציג רישיון בתוקף. כמו כן, כדאי מאוד לבדוק האם שמו מופיע ברשימה של הקבלנים המורשים שמתמחים באיטום מבנים. את הרשימה ניתן למצוא באתר של משרד הבינוי והשיכון.

לאטום את דלתות הבית בפני קבלני איטום חאפרים

למה חשוב לעבוד עם קבלן איטום מורשה? - גולד איטומים

קבלני איטום חאפרים לא יחזיקו בתעודה ורישיונות. בעלי המקצוע הללו שמכנים את עצמם כ"קבלני איטום מורשים" עלולים לפגוע בלקוחות בצורה קשה. להלן מספר נזקים שעלולים להיגרם על ידי העסקת קבלן איטום חאפר:

  1. איטום לא תקין עם זפת – קבלן איטום חאפר עשוי לאטום את הגג עם זפת שאינה עומדת בתקנים ואף להשתמש בכמות שאינה נכונה. כדי לאטום את הגג יש להשתמש בקילו וחצי של זפת לכל מ"ר.
  2. אי הקפדה על "רולקות" – "רולקה" היא יציקה בצורה של משולש או חצי ירח והיא צריכה להימצא בכל נקודת מפגש בין משטח אנכי ומשטח אופקי. קבלן שלא מקפיד לבצע רולקות יבצע איטום שאינו תקין והמים יחדרו אל המבנה דרך החיבורים.
  3. חוסר הקפדה על פינוי וניקוי הגג לפני התקנה של יריעות ביטומניות – עבודה עם יריעות ביטומניות דורשת מבעל המקצוע לנקות את הגג באופן יסודי בטרם תחילת העבודה. כמו כן, צריך הקבלן לפנות את דוד השמש ולפרק את האנטנות ואת קולטי השמש. הנחת יריעות ללא ארגון וניקוי המקום תפגע בעבודת האיטום.

אלו הן רק 3 דוגמאות של עבודות לקויות שעלולות להתבצע על ידי קבלן איטום חאפר. כמובן שקיימות עוד מגוון תקלות אפשריות ולכן חשוב מאוד להקפיד לבדוק את בעל המקצוע.